onsdag 30 januari 2013

Man kan tänka på nått annat när man får nått annat att tänka på.



Nej, jag har inget att meddela på behandlingsfronten. Inget har hänt men idag bekommer det mig inte. Till skillnad från igår. Igår så försökte jag verkligen att ignorera. Det gick bra under dagen igår, men inte alls på kvällen. På kvällen så var det som att alla tankar jag inte tänkt under dagen kom igen och jag kunde inte stänga dem ute - där av gårdagens inlägg, det var till mig själv. Jag behöver skala ner tankarna, men vad trodde jag? Att jag skulle kunna ignorera tankarna - fyra år av tankar? Det var ingen lyckas strategi alls. Det blev jättejobbigt och jag blev trött och ledsen. 

Idag har jag funderat en del på vad som händer - inte händer. Men! Idag har jag haft fullt upp med att vara en stolt fröken - stolt över både mig själv och mina elever. De jobbar så hårt och de kan dra sånna kopplingar! De kopplar ihop saker de lärt sig för ett år sen med sånt de lär sig nu och mellan olika ämnen och områden! De har koll på saker som inte ens är självklara att vuxna människor förstår. Jag har drillat dem hårt i att se saker som kausala samband och vi har jobbat mycket med hur man kan använda det man lärt sig på olika sätt och i olika sammanhang och nu bär det frukt! 

1 kommentar:

  1. Härligt, alltså det den där stolt fröken delen som skingrar tankarna från allt det andra :)

    SvaraRadera