söndag 27 januari 2013

Att mota modfälldhet med fjäderfä.


Tjurigheten gick under gårdagen över i stillsam misströstan och misströstan har varit den rådande känslan under dagen. Jag väntar på att få en bekräftelse på att medicineringen fungerar. Jag borde ha fått den bekräftelsen, men den har jag inte fått. Så, modfälldheten kommer såklart av oron för att behandlingen ska skita sig innan vi ens kommit någonvart.

Äh, det är klart att behandlingen inte skiter sig än – det är bara min inre drama queen  som skriker sådant – men, behandlingen kanske drar ut på tiden ytterligare och det vill jag inte. Vill inte!Orkar inte! Klarar inte av! skriker drama queenen.

Ikväll har jag gått till angrepp mot modfälldhet och drama queen beväpnad med fjäderfä och kärlek. Jag och maken har hälsat på mamma och pappa. Vi har ätit tjäder och samtalat om jobb, behandlingen, ett trasigt bord, en italiensk film och uteblivet kaffe. Vi har suttit i soffan, glott på tv och diskuterat innehållet i programmen som om det är viktigt. Och, jag har fördrivit de tankar jag inte vill ha med tankar jag vill ha. Nu är jag på banan igen och imorgon så spelar vi efter de nya förutsättningarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar