måndag 18 februari 2013

Planerar att göra ingenting.

Jag har sportlov - eller mina elever har sportlov och jag är...sportlovsledig? - så därför har jag hängt framför datorn nästan hela dagen. Troligt är att det är så min ledighet kommer att se ut, eftersom jag är mitt i behandlingen får jag inte åka någonstans. Annas hade jag bra gärna åkt utför hela lovet eller i alla fall lämnat denna eländigt gråa och regniga stad för att få se och göra något annat - hälsat på släkt och vänner förslagsvis. Men, nu får jag alltså hålla mig hemma och det har jag valt att omfamna helt och hållet genom att kapitulera för latheten. 

Jag var och tog blodprov imorse - för att läkarna ska kunna hålla koll på hur behandlingen fortskrider, jag får svar imorgon - men annars har jag inte gjort något vettigt alls. Jag har lagt mer mååånga timmar på appen flow free och några timmar på att läsa bloggar och mixtra med bilder på ett inte särskilt framgångsrikt sätt. Så skönt att kunna kasta bort en hel dag och veta att man har fler man kan söla bort innan man måste ta sig i kragen igen. 

Imorgon har jag för avsikt att stiga upp sent, äta frukost långsamt, ringa sjukan för att få en fortsatt behandlingsplan och - om vädret tillåter och andan faller på - ta en promenad...eller en tur på stan...eller spela flow free...eller läsa klart tredje delen av Kejsaren

Dritväder som lämpar sig utmärkt för en latdag...
Sen jag fått minska på suprecur-dosen så känns det som att biverkningarna har lugnat sig. Jag sover bättre igen, är inte yr, har inte ont i mage och leder och jag har fått tillbaka mitt fokus - även om jag utnyttjar det ytterst sparsamt just nu. 



2 kommentarer:

  1. Noterar att övning ger färdighet, grymt välskrivet!

    (Du skriver alltid bra, men det är som att du höjt dig en nivå de två senaste inläggen)

    Och förra inlägget - Blev helt blöt i ögonen av att läsa det.

    SvaraRadera